Rondreis golden state 2016

15 juli 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vrijdag 15 juli 2016 vertrokken naar Amerika met als 1e bestemming San Francisco.
Bij het inchecken op schiphol bleek dat arnold zijn esta formulier niet juist had ingevoerd waardoor we nog snel via onze mobiel een nieuw formulier regelen.
Drie kwartier later konden we inchecken maar alsof de duvel er mee speelde werd arnold hierna bij elke controle post eruit gepikt voor controle of interview.
Hierdoor miste we zelfs onze transfer vlucht naar Chicago!
Uiteindelijk zijn we Amerikaanse tijd 19.00 uur geland en per taxi naar ons hotel Kabuki gegaan wat aan de rand van de Japanse wijk ligt.
Mooie grote kamer met twee kingsize bedden.
Na de lange reis lopend op zoek gegaan naar een restaurant wat niet moeilijk was want het is bezaaid met Japanse eetgelegenheden.
Na heerlijk te hebben gegeten vroeg naar bed gegaan!

Zaterdag morgen bijtijds opgestaan om een ontbijt te scoren op onze route naar het California Academy of Sciences wat in het Golden Gate Park ligt.
Het weer in San Francisco is zeer wisselend en het is ongeveer 17 graden en het waait er ook vrij krachtig. Mist hangt over de hoge gebouwen maar kan ook zo weer weg zijn.
Omdat we toch op zomervakantie zijn dus geen jassen meegenomen wat ik zeer betreur tijdens de vier dagen in deze stad!!
Vooral op Fischerman 's Warf waait het flink en zie je mensen met dikke jassen en mutsen op maar ook toeristen met korte broeken slippers en hemdjes.
Veel gelopen maar ook met de antieke Cable Car gereden. Superleuk maar je moet wel een flinke tijd wachten tot je mee kunt rijden!
Op Zondag met de ferry naar Alcatraz geweest.
Met een audiotour zijn we door de cellen blokken gelopen en een mooi beeld gekregen van deze bijzondere gevangenis.
In de middag weer met de Cable Car naar Union Square gegaan waar we nog geshopt hebben in een gigantisch overdekt winkelcentrum.
Nu lekker languit in onze hotel kamer en morgen de huurauto ophalen voor onze volgende bestemming Monterey!